Dnes je - svátek má

ZŠ Pelhřimov, Komenského 1465ŽÁCI BUDOUCÍCH 1. ROČNÍKŮ

ZŠ Pelhřimov, Komenského 1465PROJEKTY, SPOLUPRÁCE

ZŠ Pelhřimov, Komenského 1465VÝCHOVNÝ PORADCE

ZŠ Pelhřimov, Komenského 1465METODIK PREVENCE RIZ. CH.

ZŠ Pelhřimov, Komenského 1465STRAVOVÁNÍ

Certifikát

Přírodní zahrada

Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky

Základní škola Pelhřimov, Komenského 1465 - netkatalog.czZákladní školy - netkatalog.cz

Posledni zmena 05.08.2018

Třída: VIII.A

Třídní učitelka: Mgr. Jana Koukolová

27 žáků (11 dívek, 16 chlapců)

8.A na exkurzi v Praze

Ve čtvrtek 5. října se naše třída spolu s 8.B a vyučujícími vypravila na exkurzi po našem hlavním městě. Prohlédli jsme si nádvoří Pražského hradu, chrám sv. Víta, Zlatou uličku, prošli se po Karlově mostě, Staroměstském náměstí, viděli Prašnou bránu a Václavské náměstí. Velkým zážitkem bylo focení se s hradní stráží a pozlaceným pánem. Počasí nebylo nejpříjemnější, ale i tak se výlet vydařil.

Halloween v 8.A

Škola plná strašidel, čarodějnic a upírů. To byl tradiční Halloween 25. října, do kterého se aktivně zapojili i někteří žáci naší třídy. Díky nim ožil i příběh tajemné dívky Samary Morgan, likvidující lidi i po své smrti pomocí nahrávky na kazetě.

01.JPG 02.JPG 03.JPG 04.JPG 05.JPG 06.jpg 07.JPG

8.A v aquaparku

O podzimních prázdninách jsme si ve čtvrtek 26. října zařádili v Aquapalace Praha na klikatých tobogánech, v divoké řece nebo v mořském vlnobití. Kdo měl chuť, jen tak relaxoval v bublinkách. Báječnou zábavu jsme ukončili příjemným občerstvením v Mc Donaldu.

Vrakbar

Ve čtvrtek 30.11. za námi přijely naše známé lektorky z jihlavského Centra primární prevence Vrakbar, abychom se společně zamysleli nad tématem Prevence závislostí. Cílem bylo ujasnění si postojů k legálním a nelegálním drogám, uvědomění si všech aspektů užívání návykových látek, rizik a dopadů. Při společných aktivitách jsme si rozšířili informace, jak se bránit drogám, jak předcházet závislostem, kde hledat odbornou pomoc. Povídali jsme si také o některých mýtech.

8.A na vánočním bruslení

Poslední den před vánočními prázdninami patřil třídní besídce s koledami a rozdáváním dárečků, ale ještě před tím jsme si byli zabruslit na zimním stadionu. Někteří se opatrně drželi při mantinelu, jiní zkušeně brázdili ledovou plochu. Užili jsme si spoustu legrace a nikdo nepřišel k úrazu.

8.A na Benecku

Ve třetím lednovém týdnu se 11 milovníků zimních sportů z naší třídy zúčastnilo LVK a SVK na Benecku. Mrazíky a někdy i nepřetržité sněžení nepřekazily našim nadšencům snahu zdokonalit své lyžařské a snowboardové schopnosti. Dostatek energie využili i při snowtubingu, bowlingu či na diskotéce. Z úsměvů na fotkách je vidět, že se jim  kurz líbil a skvěle si ho užili.

Vrakbar

Ve čtvrtek 12. dubna jsme absolvovali už šestý Vrakbar, tentokrát s tématem Umění tolerance. Společně jsme se zamýšleli nad pojmy jako jsou tolerance, rasismus, agrese a agresivita, stereotyp, předsudek, diskriminace a xenofobie. Zajímavé bylo „cestovat“ ve vlaku s lidmi, o nichž máme předem dané některé informace. Měli jsme se ve skupinkách dohodnout, s kým bychom v kupé klidně chtěli sedět a s kým v žádném případě. Samozřejmě bylo důležité umět vysvětlit proč. Aktivity nás nejen pobavily, ale určitě jsme zjistili i řadu nových a zajímavých věcí.

8.A na Úřadu práce Pelhřimov

Naše třída navštívila v pondělí 16. dubna pelhřimovský Úřad práce. Strávili jsme tam celkem příjemné dopoledne, během kterého jsme  formou různých zajímavých úkolů získali potřebné informace k volbě našich budoucích povolání. Dostali jsme do rukou brožury s přehledem studijních a učebních oborů, měli jsme možnost nahlédnout do šanonů s informacemi o konkrétních profesích a zhlédli jsme krátká videa přibližující povolání zdravotního asistenta a problematiku finanční gramotnosti. Ti z nás, kteří nemají ujasněnou představu o své budoucnosti, se mohou poradit s rodiči, výchovnými poradci a třídními učiteli, dále v pedagogicko-psychologické poradně, která posoudí naše předpoklady pro další studium, nebo právě na úřadu práce. Mnozí z nás zjistili, že pokud se chceme dostat na určité školy, musíme přidat v učení...

Vídeň

Ve čtvrtek 26. dubna se někteří z nás připojili k deváťákům a strávili den na exkurzi ve Vídni. I když nám počasí příliš nepřálo, tak jsme si prohlédli centrum města, zámek Schönbrunn a stihli jsme navštívit i Prater a vyzkoušet některé jeho atrakce. Vídeň se nám moc líbila a určitě se sem ještě někdy podíváme.

P1060016.JPG P1060023.JPG P1060024.JPG P1060032.JPG P1060047.JPG P1060050.JPG P1060052.JPG

Návštěva z Dolného Kubína na ZŠ Komenského 1465

V termínu od 22. do 25. května 2018 se někteří žáci 8. tříd ZŠ Komenského 1465 účastnili výměnného pobytu se svými vrstevníky ze ZŠ Janka Matúšku V Dolném Kubíně.

Na příjezd slovenských kamarádů jsme se těšili, komunikovali jsme s nimi totiž už od Vánoc. Kvůli komplikacím s autobusem a následnému zpoždění ale nebylo možné je přivítat ve škole a na radnici, a tak jsme se s nimi rozjeli hned domů.

Ve středu ráno všechny přivítal pan ředitel v mediální učebně, kde proběhla hudební, taneční a sportovní vystoupení žáků naší školy, která sklidila velký potlesk. Následovaly manuální a sportovní dílny, do kterých se zapojili i naši kamarádi. Někteří z nás se naučili plést košíky z pedigu, jiní si vyrobili svoje vlastní náušnice a látkové tašky, další hráli bowling, plážový volejbal, tenis nebo fotbal. Tento dopolední program jsme si moc užili a těšili se na odpoledne na výlet na Lipnici. Po prohlídce hradu jsme se prošli k Národnímu památníku odposlechu. Po návratu do Pelhřimova zašli někteří z nás na zmrzlinu, někteří na večeři, někdo jezdil na kole, někdo sportoval na workoutovém hřišti, jiní hráli různé hry, rozhodně jsme se nenudili.

Čtvrteční dopoledne jsme začali prohlídkou Muzea rekordů a kuriozit a pak jeli na výlet do jihlavské zoo. Počasí nám opět přálo, fotili jsme se se zvířaty a svezli se v tobogánu na hřišti. Poté jsme se pěšky přesunuli do City Parku, poobědvali, obešli všelijaké obchody a něco málo nakoupili. Bylo to příjemné zpestření dne, který pokračoval odjezdem na Křemešník. Zde jsme mohli vylézt na rozhlednu, koupit si suvenýry a osvěžit se limonádou v restauraci. Ale tím čtvrteční den neskončil. Natěšeni jsme dorazili do školy na závěrečný večer s dobrotami od maminek a diskotékou, kterou jsme si bouřlivě užili.

Páteční zatažená obloha úplně odrážela naši náladu při loučení se slovenskými kamarády. Bylo těžké se rozloučit, ale naštěstí jsme se neviděli naposled. Už teď se nemůžeme dočkat našeho výletu na Slovensko, který se uskuteční v půlce června.

Naše poděkování patří hlavně třídním učitelkám, že nám celý program zajistily, a také rodičům, protože bez jejich podpory by se pobyt vůbec nemohl uskutečnit.

Za žáky 8. ročníku M. Římalová, I. Pacnerová a H. Laštovičková

01.jpg 02.jpg 03.jpg 04.jpg 05.jpg 06.jpg 07.jpg 08.jpg 09.jpg 10.jpg 11.jpg 12.jpg 13.jpg 14.jpg

8.A na LAO

V úterý 29.5. ráno se na pelhřimovském stadionu sešla vypracovaná těla z naší třídy, aby podala co nejlepší výkony na lehkoatletické olympiádě. V žáru slunce jsme se pustili do běhu, hodu koulí či skoku do písku. Nejcennější kov si odnesl Pavel Petrák v běhu na 1500 metrů. Stříbro za běh na 60 m a za skok do písku získala Simča Musilová, v písku se dařilo i Radku Vlkovi, také on má stříbrnou medaili. Bronz ve vrhu koulí přidala Ivča Pacnerová. Blahopřejeme a děkujeme... Ostatní sice na medailové pozice nedosáhli, ale i jejich snaha a nadšení se cení J.

02.JPG 04.JPG 05.JPG 06.JPG 07.JPG 08.JPG 09.JPG 10.JPG 11.JPG 12.JPG 13.JPG 14.JPG 15.jpg 16.jpg

Žáci ze ZŠ Komenského 1465 na návštěvě v Dolním Kubíně

V termínu od 12. do 15. června 2018 čekal 8. třídy ze ZŠ Komenského 1465 již pátý výměnný pobyt se žáky ze ZŠ Janka Matúšku z Dolního Kubína.

V úterý ráno jsme se vydali na dlouho očekávanou cestu za našimi kamarády. Opětovné setkání po třech týdnech se neobešlo bez nadšení a objímání. Před školou nás přátelé přivítali tradičně chlebem a solí. Po pohoštění, krátké prezentaci o městě a okolí a hudebním vystoupení žáků v oravských krojích jsme se rozjeli do rodin poznávat domácí prostředí našich vrstevníků.

Druhý den jsme vyrazili na výlet do Zuberce do Muzea oravskej dediny, kde jsme měli možnost poznat blíže dřívější život na Oravě. Následovala prohlídka Brestovské jeskyně s helmami a světýlky na hlavách a s vtipným průvodcem. Pak jsme se posilnili v místní kolibě

kuřecím masem, palačinkami a někdo typickými haluškami. Všichni se těšili na plavbu na vorech po řece Oravě, kterou nám znepříjemnil vydatný déšť. Přesto stál po hodině jízdy pohled na Oravský hrad a také sympatické „pltníky“ za to. Středeční program jsme zakončili rozsáhlou prohlídkou hradu, při které jsme absolvovali skoro 800 schodů a kochali se krásnou středověkou architekturou.

Déšť neustával, a tak jsme ve čtvrtek místo celodenní túry v Jánošíkových dierách zamířili do Demänovské jeskyně svobody s nádhernou krápníkovou výzdobou, podzemní řekou a krasovými jezírky. A aby té vody nebylo málo, přidali jsme asi hodinový výšlap k ledovcovému Vrbickému plesu pod Chopkem, třetí nejvyšší horou v Nízkých Tatrách. Nákupní centrum a „mekáč“ v Liptovském Mikuláši jsme vzali útokem. Po návratu jsme se začali připravovat na závěrečnou diskotéku. DJ Laki pouštěl rytmické i pomalejší písničky, my se vlnili a pochutnávali si na dobrotách od kuchařek ze školní jídelny. Konec večera se neobešel bez slz. Všem bylo smutno, že tímto náš společný čas končí.

Páteční loučení při polojasné obloze bylo ještě těžší. Dlouhé minuty jsme nemohli nasednout do autobusu. Poslední zamávání a jelo se domů. Mnozí z nás zůstanou určitě se slovenskými kamarády v kontaktu a možná se ještě někdy uvidí. Někteří si to i slíbili.

Velké díky patří hlavně českým a slovenským učitelům za zorganizování výměnného pobytu a bohatý program a samozřejmě všem rodičům za možnost zúčastnit se. Děkujeme!