Volitelné předměty
Nabídka volitelných předmětů
Škola nabízí žákům volitelné předměty podle svých organizačních a personálních možností v daném školním roce.
Žákům byly nabídnuty předměty:
Volitelný předmět | 6. ročník | 7. ročník |
---|---|---|
Estetická výchova | 1 | 1 |
Experimentální Fyzika | 1 | 1 |
Konverzace v Aj | 1 | 1 |
Biologická praktika | - | 1 |
Německý jazyk | 1 | 1 |
Psaní na počítači | 1 | 1 |
Sportovní hry | 1 | 1 |
Technická praktika | 1 | 1 |
Psaní na počítači | 1 | 1 |
Cvičení z matematiky | - | 1 |
Volitelné předměty jsou otvírány podle zájmu žáků a možností školy.
Minimální počet je 12 žáků na skupinu. /průměrný/
6. ročník: VP - 2 hodiny/týden
7. ročník: VP - 3 hodiny/týden
8. - 9. ročník: povinný druhý cizí jazyk Nj, Fj, Rj - 3 hodiny/týden
Biologická praktika
Žáci si vyzkouší základy mikroskopování, jednoduché pokusy a pozorování přírody.
Cvičení z českého jazyka
V rámci volitelného předmětu Cvičení z českého jazyka si žáci nejen procvičují a opakují probrané učivo, ale i rozšiřují své znalosti a seznamují se s mateřským jazykem formou zábavných a netradičních úkolů.
Cvičení z matematiky
V hodinách cvičení si žáci upevňují a prohlubují poznatky získané při běžné výuce. Dále jsou ve cvičení probírány příklady rozvíjející logické myšlení a umožňující komplexní využití matemat. vědomostí a dovedností. Žáci si vyzkoušejí různé typy příkladů zadávaných u přijímacích zkoušek.
Estetická výchova
Je to předmět, který je zaměřen převážně na kresbu a malbu, ale můžeme se zde setkat i s vytvářením koláží, zdobením velikonočních kraslic, až po tvoření z keramické hlíny a její glazurování. Tento předmět je ale také zároveň o ztvárňování a vyjadřování našich pocitů a vjemů. A hlavně ukazuje na šikovnost našich zlatých českých ručiček.
Etická výchova
Cílem etické výchovy je pozitivní ovlivňování postojů a chování dítěte směřovaného k vytváření hodnotového systému a to pomocí komunikačních her a prožitkových aktivit. Klíčovým cílem etické výchovy je "prosociálnost"- umění vcítit se do druhého, pomoci a rozvoj lidské osobnosti.
Experimentální fyzika
Experimentální fyzika svým činnostním a badatelským charakterem výuky umožňuje žákům hlouběji porozumět zákonitostem přírodních procesů, a tím si uvědomit užitečnost přírodovědných poznatků a jejich aplikací v praktickém životě. Jedná se především o rozvíjení dovedností soustavně, objektivně a spolehlivě pozorovat, experimentovat a měřit, vytvářet a ověřovat hypotézy, analyzovat výsledky a vyvozovat závěry. Žáci se tak učí zkoumat příčiny přírodních procesů, souvislosti mezi nimi, klást si otázky (Jak? Proč? Co se stane, jestliže?) a hledat na ně odpovědi.
Volitelný předmět experimentální se vyučuje v 7. a 8. ročníku na II. stupni. Je zaměřena spíše na experimenty a pozorování, než na měření a výpočty. Předmět doplňuje a rozšiřuje učivo fyziky. 7. ročník: měření veličin, silové účinky, jednoduché stroje, pohyb tělesa… 8. ročník: mechanika kapalin a plynů, práce výkon, energie, změny skupenství…
Finanční matematika
Předmět Finanční matematika žákům pomáhá v orientaci v problematice peněz a cen a vede je k tomu, aby byli v budoucnu schopni odpovědně spravovat osobní/rodinný rozpočet. Využívá poznatků z matematiky a navazuje na znalosti žáků, které rozšiřuje a využívá ve výpočtech úroků, dluhů, půjček, měsíčních splátek atp. Žáci se seznámí se základními pojmy finanční gramotnosti jako jsou například rozpočet, hrubá a čistá mzda, půjčka, leasing, úvěr, hypotéka, peníze, bezhotovostní platby, spoření, investice. Součástí předmětu jsou i základní poznatky ze statistiky, tvorba grafů a orientace v nich.
Francouzský jazyk
Na II. stupni se francouzský jazyk nabízí jako volitelný předmět s časovou dotací 3 hodiny týdně pro 6.-9. ročník. Cílem předmětu je naučit se základy jazyka, rozvíjet komunikační dovednosti ve francouzštině a schopnosti použít je v konkrétních situacích. Výuka je doplňována mnoha zábavnými aktivitami rozvíjejícími komunikaci v jazyce:známé a oblíbené francouzské písničky, které nenásilně naučí žáky prvním slovíčkům, praktické rozhovory a scénky, umožňující domluvit se v běžných situacích, zábavné hry.
Konverzace v anglickém jazyce
Cílem předmětu je zdokonalit se v komunikaci, zbavit se ostychu při mluvení v cizím jazyce,naučit se konverzovat na různá témata a seznámit se s reáliemi anglicky mluvících zemí.
Konverzace v německém jazyce
Náplní hodin bude rozšiřování slovní zásoby formou poslechu, rozhovorů, her, soutěží, práce s texty. Žáci budou nacvičovat komunikaci na jednoduchá témata a prohlubovat si schopnost dorozumět se v německém jazyce v běžných životních situacích.
Mediální výchova
Tento volitelný předmět je určen pro žáky 7. a 8. ročníků. Žáci by měli získat kritický přístup k médiím. Součástí hodin je i samostatná tvorba mediálního sdělení – zkusili jsme si již vytvořit zprávu, reklamu, recenzi, krátký článek nebo anketu atd. Snažíme se také o tvorbu školního časopisu.
Německý jazyk
Výuka ve volitelném předmětu s časovou dotací 3 vyučovací hodiny týdně je zaměřena na schopnost dorozumět se v běžných životních situacích. Jsou využívány různé metody a formy práce: poslech, četba, práce s textem, dialogy, skupinové vyučování, soutěže, hry, zpěv, výukové programy na počítačích a interaktivní tabuli. Žákům 8. a 9. ročníků je nabízena také konverzace v německém jazyce. Výuka němčiny je završena v 9. ročníku výměnným pobytem se žáky z partnerské školy v německém Kirchhellenu. Žáci tak mají možnost komunikace v cizím jazyce s rodilými mluvčími.
Přírodovědná praktika
- zahrnují vybranou problematiku chemie, přírodopisu a zeměpisu
- základy laboratorní techniky, mikroskopie vybraných přírodnin, práce s různými mapami, atlasem, orientace v terénu …
- nutná určitá matematická gramotnost
Psaní na počítači
Žáci se učí pomocí výukového programu ovládat klávesnici všemi deseti prsty, pracují podle svých schopností a dovedností - individuální přístup.
Ruský jazyk
Žáci se učí zvládnutí jazyka slovem a písmem, tj. základy čtení, psaní a mluvnice; vytváření slovní zásoby; učivo vždy navazuje na předchozí ročník.
Sportovní hry
Rozšiřující učivo tělesné výchovy, drobné hry, základy tanců apod.
Technická praktika
Na druhém stupni se Technická praktika nabízejí jako volitelný předmět s časovou dotací 2 hodiny týdně pro 7. až 9. ročník a otevřen je podle zájmu žáků. Navazuje na Pracovní činnosti, žáci mají možnost více pracovat s různými materiály.
Zeměpisná praktika
Pro žáky je to rozšíření učiva zeměpisu o práci s mapou, časopisy, dokumentárními pořady a vyhledáváním zeměpisných informací na internetu.