Volitelné předměty
Nabídka volitelných předmětů
Škola nabízí žákům volitelné předměty podle svých organizačních a personálních možností v daném školním roce.
Žákům byly nabídnuty předměty:
Volitelný předmět | 6. ročník | 7. ročník |
---|---|---|
Estetická výchova | - | 1 |
Experimentální Fyzika | - | - |
Konverzace v Aj | 1 | 1 |
Biologická praktika | - | 1 |
Německý jazyk | 2 | 3 |
Psaní na počítači | 1 | 1 |
Sportovní hry | 1 | 1 |
Technická praktika | 1 | 1 |
Zeměpisná praktika | - | 1 |
Psaní na počítači | 1 | 1 |
Cvičení z matematiky | - | - |
Volitelné předměty jsou otvírány podle zájmu žáků a možností školy.
Minimální počet je 12 žáků na skupinu. /průměrný/
6. ročník: VP - 2 hodiny/týden
7. ročník: VP - 3 hodiny/týden
Biologická praktika
Žáci si vyzkouší základy mikroskopování, jednoduché pokusy a pozorování přírody.
Cvičení z českého jazyka
V rámci volitelného předmětu Cvičení z českého jazyka si žáci nejen procvičují a opakují probrané učivo, ale i rozšiřují své znalosti a seznamují se s mateřským jazykem formou zábavných a netradičních úkolů.
Cvičení z matematiky
V hodinách cvičení si žáci upevňují a prohlubují poznatky získané při běžné výuce. Dále jsou ve cvičení probírány příklady rozvíjející logické myšlení a umožňující komplexní využití matemat. vědomostí a dovedností. Žáci si vyzkoušejí různé typy příkladů zadávaných u přijímacích zkoušek.
Estetická výchova
Je to předmět, který je zaměřen převážně na kresbu a malbu, ale můžeme se zde setkat i s vytvářením koláží, zdobením velikonočních kraslic, až po tvoření z keramické hlíny a její glazurování. Tento předmět je ale také zároveň o ztvárňování a vyjadřování našich pocitů a vjemů. A hlavně ukazuje na šikovnost našich zlatých českých ručiček.
Experimentální fyzika svým činnostním a badatelským charakterem výuky umožňuje žákům hlouběji porozumět zákonitostem přírodních procesů, a tím si uvědomit užitečnost přírodovědných poznatků a jejich aplikací v praktickém životě. Jedná se především o rozvíjení dovedností soustavně, objektivně a spolehlivě pozorovat, experimentovat a měřit, vytvářet a ověřovat hypotézy, analyzovat výsledky a vyvozovat závěry. Žáci se tak učí zkoumat příčiny přírodních procesů, souvislosti mezi nimi, klást si otázky (Jak? Proč? Co se stane, jestliže?) a hledat na ně odpovědi.
Volitelný předmět experimentální se vyučuje v 7. a 8. ročníku na II. stupni. Je zaměřena spíše na experimenty a pozorování, než na měření a výpočty. Předmět doplňuje a rozšiřuje učivo fyziky. 7. ročník: měření veličin, silové účinky, jednoduché stroje, pohyb tělesa… 8. ročník: mechanika kapalin a plynů, práce výkon, energie, změny skupenství…
Konverzace v anglickém jazyce
Cílem předmětu je zdokonalit se v komunikaci, zbavit se ostychu při mluvení v cizím jazyce,naučit se konverzovat na různá témata a seznámit se s reáliemi anglicky mluvících zemí.
Německý jazyk
Výuka ve volitelném předmětu s časovou dotací 3 vyučovací hodiny týdně je zaměřena na schopnost dorozumět se v běžných životních situacích. Jsou využívány různé metody a formy práce: poslech, četba, práce s textem, dialogy, skupinové vyučování, soutěže, hry, zpěv, výukové programy na počítačích a interaktivní tabuli. Žákům 8. a 9. ročníků je nabízena také konverzace v německém jazyce. Výuka němčiny je završena v 9. ročníku výměnným pobytem se žáky z partnerské školy v německém Kirchhellenu. Žáci tak mají možnost komunikace v cizím jazyce s rodilými mluvčími.
Psaní na počítači
Žáci se učí pomocí výukového programu ovládat klávesnici všemi deseti prsty, pracují podle svých schopností a dovedností - individuální přístup.
Sportovní hry
Rozšiřující učivo tělesné výchovy, drobné hry, základy tanců apod.
Technická praktika
Na druhém stupni se Technická praktika nabízejí jako volitelný předmět s časovou dotací 2 hodiny týdně pro 7. až 9. ročník a otevřen je podle zájmu žáků. Navazuje na Pracovní činnosti, žáci mají možnost více pracovat s různými materiály.
Zeměpisná praktika
Pro žáky je to rozšíření učiva zeměpisu o práci s mapou, časopisy, dokumentárními pořady a vyhledáváním zeměpisných informací na internetu.