8.B

Třídní učitelka: Mgr. Věra Hrubantová

Výlet do kempu Stavorek

Ve středu ráno jsme se sešli na vlakovém nádraží a po osmé hodině vyrazili vlakem do Bechyně.
Jízda vlakem byla velice příjemná i přes  hrozbu ,,vyhození z okna” od pana revizora za nedostatek místa v uličce. Ale přece si nenecháme výlet zkazit. Po asi po dvou hodinách jízdy vlakem a autobusem (z Tábora byla výluka) jsme dorazili do Bechyně. Tam jsme se nasvačili, rozdělili se do týmů a čekala nás nekonečná patnáctikilometrová cesta.

Když jsme došli do kempu Stavorek, začali jsme slavit. Probrali jsme pravidla, dostali chatky a konečně jsme se mohli koupat. Co se týče večerní aktivity a již zmíněných týmů, byly nám dány dva úkoly. Každý tým měl z vylosovaných turistických značek vymyslet příběh. Z každého vzešlo velice zajímavé a vtipné vyprávění. Druhý úkol zněl: připravit jednodenní výlet pro paní učitelky s určitými požadavky. I výlety se nám povedli naplánovat skvěle.


Druhý den, po tom co jsme vylezli z postelí, jsme šli snídat. K snídani byl chléb s máslem a marmeládou a ovocný čaj. Během dne jsme hráli logické hry a pak jsme se opětovně koupali v bazénu. K obědu jsme měli špagety s mletým masem. O obědě jsme řešili horské kozy, které byly na skále na druhém břehu…. A polovina třídy si udělala závislost na točené kofole. Navečer někteří hráli městečko Palermo nebo byli na chatkách.


Co se týče třetího dne, měli jsme budíček o něco dříve, z důvodu úklidu chatek a výpravy do Tábora. Cesta byla přibližně dalších 15 kilometrů dlouhá. Po příchodu do Tábora byl hodinový rozchod a následně jsme se dostavili na vlakové nádraží a jeli vlakem zpět do Pelhřimova.

Natka Novotná, Pepa Martínek

https://mapy.cz/s/gobevunoco

8.B v knihovně

https://vladka-bravkova.rajce.idnes.cz/20220511_ZSKOMPE_8.B_knihovna/

Úřad práce

17.3. 2022 jsme se celá třída 8.B vydala na úřad práce, abychom se dozvěděli víc informací ohledně přihlášek na střední školy a výběru našeho budoucího povolání.

Ráno jsme se v 7:45 sešli v šatnách a připravovali se na odchod. Trmáceli jsme se přes kopce, silnice a parky, a po naší vyčerpávající cestě jsme dorazili na osudné místo. Zbytek třídy byl už na místě. Tam už na nás čekala paní, která měla celý program na starost.

Paní nás uvítala a seznámila s programem. První o čem jsme se začali bavit, byli naše koníčky, zájmy, dovednosti a schopnosti, jaké jsou mezi nimi rozdíly a jestli nám pomůže jeden z našich zájmů určit naše budoucí povolání nebo střední školy? Jak vyplnit přihlášku na střední, kam co napsat a do kdy ji podat. Ke konci první části jsme doplňovali křížovku.

Po přestávce nastala druhá půlka. Měli jsme možnost si něco přečíst o zaměstnání podle svého výběru. Mohli jsme si dělat zápisky případně se na zbytek doptat. Tvořili jsme strom, na kterém bylo nalepeno ovoce, v kterém bylo napsáno naše budoucí povolání, střední škola a nejhorší známka na vysvědčení. Po zbytek hodiny nám pouštěla videa ze středních škol např. lesník, strojník, IT…

Po ukončení jsme šli na oběd a do školy.

Vytvořily: Vendula Zadražilová, Daniela Sobková

Vrakbar

Tématem jarního Vrakbaru (23. 3. 2022) byly životní hodnoty a cíle.

Úvodní aktivity a povídání se týkaly štěstí a smůly. Jak moc (ne)ovlivňují náš život. A do jaké míry (ne)jsme schopni ovlivnit to, co se nám děje.

Při dalších aktivitách se děti zamýšlely nad tím, co je pro ně důležité, čeho by se dokázaly vzdát a co by jim opravdu chybělo, kdyby jim to někdo vzal.

Na závěr programu se děti „setkaly“ se svým třicetiletým JÁ.

6. ROČNÍK ZÁVODU DRAČÍCH LODÍ V HORNÍ CEREKVI

V pátek ráno 10. září se u cerekvického Zámeckého rybníka sjelo sedm dětských posádek dračích lodí. Mezi posádkami měli zastoupení jak naprosto nezkušení tak i ostřílení „draci“, kteří pravidelně trénují a připravují se na mistrovství české republiky v tomto sportu.
Při zahajovacím nástupu se posádky dověděly, že budou závodit v rozjížďkách po dvou lodích (sedmá posádka měla jet sama) a každá posádka pojede dvakrát. Následně se sečtou oba časy a podle součtu pojednou opět ve dvojicích finále A, B nebo C o první až šesté místo. Posádka, která skončí na sedmém místě, finálovou jízdu nepojede.
Za naši školu se závodu zúčastnila třída 8. B. Její posádku tvořilo 20 žáků, bubenice v podobě paní učitelky třídní a vypůjčený kormidelník. Pro většinu posádky to byla první zkušenost nejen s dračí lodí, ale i se samotným pádlováním. Kormidelník tedy dal dětem rychlokurz pádlování a poradil se „zasedacím pořádkem“. I přes jeho snahu a rady byla premiérová dračí jízda osmáků bezkonkurenčně nejpomalejší. Posádka nezvládla to nejdůležitější - souhru při pádlování. Před druhou rozplavbou si celou posádku vzal do parády jeden pan trenér. Všem vysvětlil, na co si mají dávat pozor a pod jeho vedením si děti na suchu vyzkoušely souhru na lodi. Také pomohl s vyladěním zasedacího pořádku. Nabytá novými poznatky nastoupila 8. B ke své druhé rozjížďce. Už cesta na start vypadala mnohem sladěněji než při prvním pokusu. Po vystartování se děti opřely do pádel a loď vyrazila. V první polovině tratě byla spolupráce dětí výborná. Ve druhé pomalu začaly ubývat síly, ale i tak se posádka se zbytkem trati poprala velice slušně.
Přestože druhá jízda byla o hodně rychlejší, součet obou časů nestačil k účasti v dalších rozjížďkách a osmáci osadili 7. místo. Tento výsledek však posádku neodradil od případného dalšího pokusu a ráda by se zúčastnila i následujícího ročníku tohoto netradičního závodu.